Książki Multimedia Astrum Media Astrum Poezja

SZUKAJ KSIĄŻKI
Wybierz metodę:

Wprowadz wyrażenie:

ZAPOWIEDZI

NOWOŚCI



BAJKA. KAŻDY MOŻE KOCHAĆ
Małgorzata Rejter




Bajki dla przedszkolaków i nie tylko. Uczą literek, cyferek i kolorów. Oprawa twarda.
Lech Tkaczyk




Chcę być listonoszem. Książka z audiobookiem CD gratis.
Lech Tkaczyk




CHCĘ BYĆ LOTNIKIEM. Książka edukacyjna z audiobookiem na płycie audio CD
Lech Tkaczyk




Chcę być policjantem. Płyta ze słuchowiskiem i piosenkami.
Lech Tkaczyk




CHCĘ BYĆ... Lotnikiem, Listonoszem, Strażakiem, Policjantem
Lech Tkaczyk




Jak bocian Klekot nauczał zwierzęta poznawania świata i goegrafii. Książka edukacyjna dla dzieci z audiobookiem cd gratis.
Lech Tkaczyk




Jak bocian Klekot nauczył przyjaciół literek i czytania. Książka edukacyjna dla dzieci z audiobookiem CD gratis
Lech Tkaczyk




Jak zwierzęta pożar ugasiły i las uratowały!
Lech Tkaczyk




Klasyczna kuchnia azjatycka
praca zbiorowa




Kuchnia ukraińska i inne kuchnie kresowe. Oprawa twarda A4
praca zbiorowa, pod red. Lecha Tkaczyka




Leśne opowieści o zwierzętach - bajki edukacyjne z morałem. Oprawa twarda.
Lech Tkaczyk




Na krawędzi. Tomik poetycki
Jarosław Krukowski




Naleśniki. Proste, pyszne, słodkie i słone na każdą porę dnia. Format A4. Oprawa twarda.
Katarzyna Gronowicz




Pleciuchy u szeptuchy. Tomik poetycki
Małgorzata Guz Margo




Potrawy z ziemniaków
Barbara Jakimowicz-Klein




Ptasie drzewo
Ilona Tront




Sentencje łacińskie. Wydanie II albumowe z ilustracjami. Format A4. Oprawa twarda.
Marek Dubiński




Tajemnice piramid. Wydanie albumowe. Format A4. Oprawa twarda
Teresa Stąpór




W drodze do szczęścia
Tamara Mariola Tarasek




Współczesna kuchnia azjatycja
praca zbiorowa




Ziołolecznictwo dla młodzieży
Eliza Lamer-Zarawska




Zwiewność chwili. Tomik poetycki
Iwona Zaborowska

R E K L A M A
Ilość produktów = 0
Widok koszyka na zakupy
Wartość = PLN 0.00


Dekameron. Oprawa twarda


Seria: Exclusive - klasyka literatury
Autor: Giovanni Boccaccio
ISBN: 9788366716018
Cena: 145.00
Rok wydania: 2021
Opis: Książka albumowa. Format A4 z ilustracjami. Oprawa twarda. Stron: 402

Dekameron

Dekameron

Dekameron

Dekameron znaczy dziesięć dni. Dzieło Giovanniego Boccaccia tak właśnie zostało podzielone: na dziesięć dni, podczas których dziesięcioro mieszkańców Florencji (siedem dam i trzech kawalerów), którzy z obawy przed szerzącą się zarazą opuścili miasto, przedstawia kolejno swoje opowieści na zadany temat.Wszystko razem tworzy zbiór stu nowel, a kompozycja całości przypomina Baśnie z tysiąca i jednej nocy. Cudowności i baśniowych motywów jest tu jednakże niewiele, wiele za to mówią te historie o kulturze i obyczajach renesansowych Włoch. Dominującym tematem jest miłość we wszelkich swych odcieniach od najwyższej wzniosłości do najbardziej cielesnego erotyzmu, niegardzącego niekiedy sprośnymi akcentami buffo. Autor ze swobodą krytykuje nadużycia kleru, nawiązuje też do ostrych podziałów na stronnictwa propapieskich gwelfów i procesarskich gibelinów, które antagonizowały poszczególne miasta i regiony włoskie przez kilka stuleci, począwszy od XII w. Nic dziwnego, że wydane w 1470 roku dzieło (znane wcześniej prawdopodobnie w odpisach i we fragmentach), w XVI w. znalazło się na indeksie ksiąg zakazanych.W czasach Boccaccia, znajomego Petrarki i przyjaciela Dantego, twórczość prozatorska była niżej ceniona niż poetycka, jednak dziś autor Dekameronu ceniony jest przede wszystkim jako twórca modelu nowożytnej noweli i obrońca głęboko humanistycznej zasady, by ludzkie rzeczy mierzyć ludzką miarą.

Dekameron (Il Decamerone, z greki deka hemeron, dziesięć dni) – dzieło literackie Giovanniego Boccaccia, napisane w języku włoskim prawdopodobnie w latach 1350–1353, a po raz pierwszy wydane drukiem ok. 1470 roku. W 1559 r. Dekameron umieszczono w indeksie ksiąg zakazanych.
Jest to zbiór 100 nowel, które w ciągu 10 dni w roku 1348 opowiada sobie dla zabicia czasu grupa 10 szlachetnie urodzonych florentyńczyków (7 pań i 3 młodzieńców), którzy schronili się przed zarazą (epidemią dżumy) w okolicach Florencji. Każdy dzień miał swój temat zadany przez kolejno wybieranego „króla” lub „królową”. Nowele stanowią opis obyczajów w epoce włoskiego Renesansu, dając wyraz z jednej strony bujnemu życiu, pełnemu miłości, przygód erotycznych i ludzkiej zmysłowości, z drugiej zaś strony wyrażając podziw dla inteligencji, sprawności umysłu ludzkiego, bystrości i sprytu. Głównym motywem opowiadań jest szeroko interpretowane pojęcie miłości (największej z potęg): miłość małżeńska - pozamałżeńska, zmysłowa - platoniczna, tragiczna - idylliczna. Bohaterowie Dekameronu reprezentują wszystkie grupy społeczne. Są tu królowie i książęta na równi ze służbą, urzędnicy, sędziowie, kupcy, rycerze, ludzie marginesu, jest także zakochany filozof, a także postacie dobrze znane w XIV-wiecznej Florencji. Prawda historyczna jest natomiast traktowana z przymrużeniem oka. Pod względem kompozycji utwór nawiązuje do Księgi tysiąca i jednej nocy, opowiadania zachowują swoją autonomię, ale komponują się w całość. Czas mierzony jest według liczby 7 (oznaczającą porządek boski), florentyńczycy dzielą go w następujący sposób: 4 dni na opowiadania, 3 dni na modlitwę. Układ 4:3 pokazuje zwrot ku doczesności, ale stałą pamięć o Bogu. W poszczególnych nowelach autor skupia na ogół akcję wokół jednego tylko motywu – często umieszczonego w tytule, pojawiającego się potem w każdej fabule. Opisy i komentarze są bardzo zredukowane. Boccaccio odwołał się do takich gatunków, jak baśń, przypowieść, romans rycerski, bajka, mit. Nadał im jednak w miarę jednolity kształt, udoskonalił konstrukcję, snując opowieść bez dygresji i dłużyzn, skupiając całą uwagę na jednym wątku, zaskakując słuchaczy niespodziewanymi zwrotami akcji i efektowną pointą[1]. Zbiór rozpoczynają opowiadania o ludzkich przywarach, takich jak głupota, skąpstwo, rozpusta, obłuda. Dzień drugi przynosi najbardziej nieprawdopodobne historie, w których szczęśliwe zakończenie graniczy zwykle z cudem.
Dzień trzeci poświęcony został miłosnym awanturom mnichów, pustelników i zakonnic. Niewątpliwie najbardziej pikantną nowelą tej części jest Diabeł i piekło.
Czwartego dnia opowiadane są historie, które skończyły się nieszczęśliwie. Piątego dnia słyszymy o romansach i flirtach, które zaczynały się często miłością bez wzajemności, a kończyły małżeństwem. Do tej części należy mistrzowska nowela pt. Sokół. Jej tytuł dał nazwę teorii budowy klasycznej noweli (teoria sokoła)[2].
Część szóstą wypełniają najkrótsze i najdowcipniejsze anegdoty nawiązujące do tradycji średniowiecznych historyjek zwanych novellino.
W siódmej części tematem wiodącym stają się zdrady małżeńskie, prowokowane zwykle przez kobiety.
Ósmego dnia narratorzy dyskutują m.in. o miłości i pieniądzach. Dziewiątego dnia dochodzą zaś do wniosku, że czasem warto wyrzec się miłości.
Po dwóch tygodniach pobytu w podmiejskiej willi bohaterowie wracają do Florencji, gdzie prawdopodobnie szaleje jeszcze dżuma. Dalsze losy dziesięciorga narratorów nie są jednak opisane. Rozchodzą się oni jak widzowie po zakończonym seansie, każdy w swoją stronę.

Żródło informacji: Wikipedia: https://pl.wikipedia.org/wiki/Dekameron

Dodaj Dekameron. Oprawa twarda do koszyka na zakupy
Kontynuacja zakupów